تبلیغات تلویزیونی محدوده برنامه نویسی تلویزیونی است که توسط یک سازمان تولید و پرداخت می شود.
تبلیغات در تلویزیون نوعی تبلیغات است که در آن کالاها، خدمات ، سازمان ها ، ایده ها و غیره از طریق رسانه تلویزیون تبلیغ می شوند.تبلیغات پیامی را برای ترویج ، و با هدف بازاریابی یک محصول یا خدمات ارسال می کند. تبلیغ کنندگان و بازاریابان از تبلیغات تلویزیونی برای معرفی محصول و خدمات خود استفاده می کنند.
هدف از این رو تبلیغات، افزایش آگاهی از برند تجاری و اطلاع رسانی در مورد محصولات و خدمات جدید است، که به نوبه خود باید بیننده را ترغیب کند تا محصولی را خریداری کند یا از خدماتی استفاده کنند.از این رو، آگاهی از برند و قصد خرید دو عنصر اصلی موفقیت در
درآمد تبلیغات بخش قابل توجهی از بودجه بیشتر شبکه های تلویزیونی خصوصی را تأمین می کند. تبلیغات از این نوع از زمان نخستین تاریخ تلویزیون ، طیف وسیعی از کالاها ، خدمات و ایده ها را ترویج کرده است. البته دانستن اینکه کدام کانال تلویزیونی تاثیر بیشتری دارد ، ضروری است.
الگوهای استفاده از رسانه طی یک دهه گذشته بسیار تغییر کرده است. استفاده از تصاویر متحرک در خارج از تلویزیون به طور پیوسته در حال افزایش است. این تغییر در رفتار استفاده از رسانه ، تبلیغات را نیز تحت تأثیر قرار داده است. آزمایشات انجام شده نشان می دهد که از نظر تأثیر تبلیغات ، تلویزیون به نظر می رسد هنوز هم انتخاب بهتری برای تبلیغ کنندگان است. همچنین تحلیلی از سوی انجمن تجارت اروپا برای بازاریابان تبلیغات نشان می دهد که در حال حاضر تلویزیون هنوز هم بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.